بخشی از متن مروري بر مدلسازي انتقال جرم در پيل سوختي غشا الکتروليت پليمر :
تعداد صفحات : 13
در بین فناوریهای نسل بعدی, یک سلول سوختی غشا الکترولیت پلیمری (PEMFC) تصور میشود که یک روش رایج برای تولید برق با دارا بودن استفادهی گستردهی آن در تمام برنامههای کاربردی در آیندهای نزدیک باشد. با توجه به بهره وری بالا و سازگاری آن با محیط زیست, این فناوری مورد علاقهی مهندسین خودرو و دانشمندان میباشد و در نتیجه به عنوان یک گزینهی امید بخش برای جایگزین موتورهای احتراق داخلی در بخش حمل و نقل محسوب میگردد. با این حال, چالشهای فنی از جمله دوام, عملکرد و روش ساخت مقرون به صرفه وجود دارد که به منظور تجاریسازی آن نیاز به رسیدگی دارند. با در دسترس بودن کامپیوترهای قدرتمند, مدلسازی سلول سوختی در آزمایشهای دههی گذشته به عنوان روش درک فیزیک داخل سلول سوختی غشا الکترولیت پلیمری مورد علاقه واقع شده است. در این پژوهش به معرفی انواع پیل سوختی و انواع میدان جریان در داخل پیل سوختی غشا الکترولیت پلیمری پرداخته شده است. سپس به مدلسازی PEMFC با جریان مارپیچ به صورت مروری پرداخته شده است.