مقاله مقايسه بين نسلي رابطه رسانه‌ها و نگرش به امر به معروف و نهي از منکر در بين جوانان و بزرگسالان شهر شيراز

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن مقاله مقايسه بين نسلي رابطه رسانه‌ها و نگرش به امر به معروف و نهي از منکر در بين جوانان و بزرگسالان شهر شيراز :


سال انتشار : 1394

تعداد صفحات :33

رسانه‌های مدرن نقش مهمی را در تشکل گیری, انتقال و تغییر ارزش­ها و باورهای افراد در فرهنگ جوامع معاصر ایفا می‌کنند. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نوعی نظارت اجتماعی-دینی یکی از عناصر مهم فرهنگ دینی جوامع مسلمان است که امروزه دستخوش دگرگونی شده و در این میان نقش رسانه‌ها برجسته است. این مطالعه پیمایشی, با دو هدف مقایسه بین نسلی جوانان و بزرگسالان شهر شیراز در نگرش به امر به معروف و نهی از منکر و همچنین رابطه رسانه‌ها با نگرش آنان انجام شده است. بدین منظور, با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, 300 نفر از جوانان ( 18-29 سال) و300 نفر از بزرگسالان (بالای 40 سال) بطور تصادفی انتخاب و به سئوالات پرسشنامه جواب دادند. نتایج نشان داد که, بزرگسالان در تمامی ابعاد نگرش(شناختی, احساسی و تمایل به عمل) دارای نگرش مثبت تری به نسبت جوانان هستند. از سوی دیگر, رسانه‌هایی چون رادیو و تلویزیون داخلی رابطه ای مثبت با نگرش داشته اند؛ این درحالیست که رسانه‌های خارجی و جدید از جمله ماهواره, رادیو خارجی, اینترنت و موبایل رابطه­ای منفی با نگرش پاسخگویان داشتند.

لینک کمکی